Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011

Περικοπές και σε καφέ, σουβλάκι!

Μετά τις χιλιάδες δημόσιες αλλά ιδιωτικές εταιρίες που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα στην Ελλάδα, τα καταστήματα φαγητού και καφέ φαίνεται πως είναι οι επόμενοι στόχοι της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης που βιώνουμε, με τη δουλειά τους να έχει μειωθεί δραματικά.

Μπορεί κανείς να σκεφτόταν πως ο καφές αλλά κυρίως το φαγητό θα ήταν ένα από τα πράγματα που δε θα μπορούσε να κόψει ή να μειώσει ο Έλληνας από τη ζωή του, ωστόσο, φαίνεται πως κάτι τέτοιο δεν ήταν ορθό.


Σύμφωνα με την γενική εικόνα που επικρατεί στην Ελλάδα, πολλά για να μην πούμε όλα από τα καταστήματα φαγητού και καφέ αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα αφού είναι σαφές πως η πελατεία τους έχει μειωθεί ακόμα και στο 70%. Οι Έλληνες κλείνονται πλέον στα σπίτια τους και δεν επιλέγουν την έξοδο ούτε για ένα καφέ, καθώς κάτι τέτοιο τους επιβαρύνει αρκετά με τα πολλά έξοδα που ήδη έχουν.

Τα χαράτσια, οι φόροι και η ακριβότερη ζωή απομακρύνουν τους πολίτες της χώρας από τη διασκέδαση και τους οδηγούν στο κλείσιμο του σπιτιού τους περνώντας εκεί τις ελεύθερες ώρες τους δίχως περιττά έξοδα.

Γνωστές αλυσίδες τροφοδοσίας αλλά και καφέ δίνουν μάχη μέρα με τη μέρα ώστε να μπορέσουν να βγουν από το αδιέξοδο το οποίο βρίσκονται, αδιαφορώντας για τα πολλά κέρδη που τα προηγούμενα χρόνια κέρδιζαν από τις επιχειρήσεις που διατηρούν. Πλέον, τα πράγματα έχουν αλλάξει και πολλοί είναι αυτοί, που μετά από χρόνια, δεν έχουν πια κέρδη αλλά μόνο έξοδα και οφειλές προς διάφορες κατευθύνσεις. Μαγαζιά τα οποία έχουν προσφέρει για πολλά χρόνια τα προϊόντα τους με επιτυχία, βρίσκονται πλέον στην άκρη του γκρεμού και προσπαθούν να βγουν από την μεγάλη μαύρη τρύπα που βρίσκεται όλη η χώρα.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως αρκετοί επιχειρηματίες έχουν μειώσει το κέρδος τους διαφοροποιώντας τις τιμές προς τα κάτω, έτσι ώστε να κρατήσουν τους πελάτες τους και παράλληλα ένα μεροκάματο για να επιβιώσουν. Οι τιμές σε γνωστές πρώτες ύλες έχουν φτάσει στα ύψη ωστόσο είναι αδύνατον οι καταστηματάρχες να αυξήσουν τις τιμές γνωρίζοντας πως αυτό θα τους μείωνε ακόμα περισσότερο τη δουλειά τους. Έτσι, αναγκάζονται να πουλάνε τις υπηρεσίες τους όλο και πιο φθηνά με αντάλλαγμα την διατήρηση των πελατών τους οι οποίοι ίσως μπορούν να τους διασφαλίσουν ένα μεροκάματο, κάτι που στις μέρες μας χαρακτηρίζεται πολύτιμο.

Το μόνο βέβαιο είναι πως αυτή η κατάσταση θα έχει μεγαλύτερη έκταση στο μέλλον ενώ αναμφίβολα ο μέσος Έλληνας δε θα έχει χρήματα ούτε για καφέ, ούτε για να φάει ένα απλό σουβλάκι. Τα χειρότερα είναι μπροστά μας και αν κανείς θέλει να πιστεύει το αντίθετο, ας ρίξει μια ματιά στα σημερινά νέα της Ουγγαρίας...Το πρόβλημα δεν είναι μόνο εδώ, είναι παγκόσμιο... Αυτό είναι το χειρότερο.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μαρμαρινός


Δεν υπάρχουν σχόλια: